ATT FAKTISKT GÖRA DET JAG VILL

Sitter just nu med fjärillar i hela magen och tittar runt på olika hemsidor som hjälper folk att hitta jobb och bostad utomlands, det har ganska länge varit det jag vill göra men jag har hittils inte kollat upp någonting. Detta kan bero på att jag är lat men jag tror mer att det handlar om feghet. Att jobba och bo i ett annat land är det jag mest av allt vill göra men minst av allt vågar, att bara lämna allt här hemma känns så fruktansvärt läskigt men samtidigt väldigt skönt på många sätt. Vägrar sitta i Norrköping hela mitt liv och jobba som någonting jag inte vill, fast med hus och barn och bli en svennebanan... Usch nej, det finns det nog med folk som redan gör. Nu har jag iallfall tagit det för mig stora steget att börja titta runt och det känns bara bra än så länge!





/klara

Kommentarer
Postat av: tomas

har också kollat en del, men hittar inget klockrent..

2010-07-06 @ 18:48:21
Postat av: stefania

kan vi inte bara göra om hela arkitekturresan? :)

2010-07-06 @ 22:23:01
Postat av: klara

alltså när jag har kollat så hittar jag inte heller något som låter perfekt. men jag tror på att dra någonstans och hitta jobb när man är där, känns ju lite läskigt att hitta jobb över internet också, då vet man ju inte vad det är för lirare.

2010-07-07 @ 15:59:19
Postat av: stefania

jag håller med klara. sen finns det ju till exempel sidor som hjälper en om man ska till storbrittanien.



även fast jag vill göra om arkitekturresan. kan vi inte bara dra till slovakien, tjeckien och tillbaks igen?

2010-07-07 @ 16:49:54
Postat av: klara

SLOVAKIE OCH TJECKIEN?! Då kan man ju för fan lika gärna åka till brtslava eller balkan för fan! smutsigt :o

2010-07-07 @ 17:15:09
Postat av: stefania

om du inte förstod att jag menade smk-låten är du dum klara! :D pax för att träffa dig så fort du är i stan och har gjort din och olles bizniz

2010-07-07 @ 18:23:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0