Slingor?!

Köpte på ren inpulls slingor igår som jag nu har haft i mitt hår. Det vart ju inte väldens skilnad, den största efekten var väll att jag vill ha mer.. Lite ljusare men jag vart bara sugen på att bli helt blond. Får se vad som händer. Känns som mitt hår är under ständig förvandling. Det är kul med hår, och eftersom jag inte vill ta risken att förstöra någon annans hår (igen) så är det mitt eget som blir utsatt.. Det växer ju ut igen menar jag.


Här är de slingorna jag använde, kanske inte de bästa men de var prisvärda 74:- på kicks.


Och en trött bild på mig innan jag riktigt hade vaknat till. hihi

Jag har faktiskt förstört någons hår en gång.. Amanada min kära vän bad mig att klippa henne. Hon har väldigt tjockt och fint hår, men efter en rad av miss öden så såg det inte så bra ut. Så jag klippte.. Detta var under perioden då det var jätte på med lite kortare än axellångt hår så jag tänkte att jag skulle köra på det. Problemet var ju att det aldrig blev axellångt.. Det vart under öronen kort och när Amanda såg sig i spegeln så vart hon så förfärad att hon inte lät mig klippa mer. Det fullständiga resultatet: längre på ena sidan och små strån som fortfarande var jätte långa. Hon kunde inte heller sätta upp håret på några månader för att det var för kort. Nu har det som tur va vuxit ut igen och allt är bra! Tack och lov!

/klara

Kommentarer
Postat av: Freja

Om du ska färga håret helt blond så rekomenderar jag att du gör det hoss en frisör. kan kosta upp till nån tusenlapp. Om man gör det själv så blir oftast resultatet Gult eller orange. sedan sliter det en stor del på håret också när man blonderar de. Lycka till, Kram! :)

2010-01-13 @ 11:01:19
URL: http://ladyfreja.blogg.se/
Postat av: Anonym

om du ska bli blond tycker jag att du gör det hemma, jag har aldrig blivit nöjd hos en frisör när det gäller blekning...

2010-01-13 @ 11:17:14
URL: http://stefrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0