BORTA BRA..

.. HEMMA FEST?!

Godkväll. Sitter hemma och gör inget speciellt alls, fans erbjudande om filmkväll men jag kände att en hemmahängdag var helt okej och för mig som vanligtvis inte klarar av att sitta hemma i mer än några timmar så känndes det värt att ta vara på den kännslan.

Vaknade runt ett tiden hemma hos bajsolle, gick upp, klädde mig och gick hem till Stefania. Hängde lite där och såg på mailen att vi hade fått erbjudande om en visning i Oslo, så allt börjar kännas mer och mer på riktigt nu - vi ska faktiskt flytta! Vi mötte sedan upp Tomas och gick till skatteverket där vi fixade personbevis som man behöver när man skaffar sig ett norskt personnummer (D-nummer). Mamma hade även hittat en tidningsartikel och att jobba och bo i Oslo där det fanns en del sidor som va bra att söka jobb på, ska kolla in dem senare.

Mindre roligt va att min bank idag hade stängt av mitt bakkort för att mitt visa kort har kommit, synd att det kom hem till pappa då som bor en sådär 40 min ut på landet, men men. Ska åka dit imorgon, fixa internetbanken och skriva cv hade jag tänkt, hänga lite med familjen är ju också mys.

Vad kvällen leder till vet man ju aldrig men jag tror jag ska fixa årdning bland mina grejer, packa ner saker jag inte använder så ofta och ta en sväng till vinden och se om jag äger något som är värt att ta med sig till Norge. Ha det bra sålänge, puss!


Min blivande stad.

/klara

Kommentarer
Postat av: s. gotte

så sjukt najs, jag vill bara flytta nu nu nu! :D

2010-08-26 @ 01:02:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0