LONDON!

Sådär ja grabbar och pojkar. Nu har jag vaknat (till skillnad från andra) och hunnit reflektera lite över resan iallfall. Tänkt väll dra den i stora drag. Första dagen hängdes ganska mycket på hotellet som var viktorianskt, detta var en mycket viktig detalj för vissa i familjen. När vi tröttnade på att hänga där så gick vi ut en sväng, fast Olle gnälde mest så det var inte allt för roligt, ända tills vi kom till en sjukt stor kyrka och jag sa att nu ska vi gå in.. Olle sa "är du skön?". Vi gick in! Jag har nog aldrig sätt en kille med större ögon och det ända han sa va "titta hur stort det är, istället". Det var en sjukt fin kyrka.

Sen på kvällen gick vi ut alla 11 och åt på en italensk resturang som låg ganska nära hotellet. Kan ha varit den godaste lasagnen jag ätit i mitt liv. Alla var ganska trötta senare på kvällen så fredagen blev mys och slappkväll på hotellet.

Lördagen var väll lite av huvuddagen på resan, "game day", som startades med en shopping runda på krarkgatan. Smart-Olle köpte nya för små skor och ett par fina glasögon, jag gick mest omkring och var sur för att jag hade för lite pengar med mig. Men så går det när man åker helt oplanerat. Efter en varm dag mötte vi upp dom andra för att åka mot matchen. Vägen dit kan ha varit det varmaste jag varit med om, men fram kom vi ju och fan vilken kännsla! Rött överallt, glada människor överallt och stämning. Vi kom fram till arenan, jag och 60,000 andra människor. Det var en otrolig känsla verkligen.

Matchen i sig var väll inte jätte bra men att sitta bara några meter från några av världens bästa i ett hav av galna människor var totalt özöm!

Lördags kvällen började med "förfest" på ett hotellrum och förtsatte sedan ut på stan, vi vart ganska fort uppfiskade av en kille som tyckte att vi absolut skulle komma till hans clubb, alla utom Olle för han hade för fula skor... Smart! In kom vi iallfall och kvällen rann iväg fort med redbull-vodka och galna kinesr. Sen hem och sove.

På söndagen fick jag äntligen shoppa mig lite och blev nöjd, ni får väll säkert se det jag köpte någon gång. Sen åt vi goda pizzor och hade det bara allmänt mysigt allihopa. Hem till hotellet för att packa och ca 2 timmars sömn innan vi var tvungna att skutta upp för att hoppa på den äckligaste bussen jag varit med om som skulle ta oss mot.. Sverige. Usch!

Är superglad att jag fick åka med, det kom ju liksom som en överaskning dagen innan, men fan va värt det var. Tror inte jag har skrattat så mycket på samma helg och jag kan bara tacka mitt underbara resesällskap, världens mysigaste familj och lite Olle kanske. Hihi!

/klara

Kommentarer
Postat av: stefania

BRA ATT DU ÄR HEMMA! PÖSS

2010-04-26 @ 17:41:12
Postat av: lisa

kul att du trivdes med min inte allt för normala familj :) puss på dig sötnos

2010-04-26 @ 17:49:09
URL: http://www.lisamatilda.devote.se
Postat av: klara

Jag stormtrivdes! Tack för plattsen, puss! :)

2010-04-27 @ 11:38:29
URL: http://klaraearlingh.blogg.se/
Postat av: omg

SKÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄM

2010-04-27 @ 17:13:08
Postat av: klara

nej, inet skäm.. det va kul!

2010-04-27 @ 20:13:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0