BLIR NERVÖS!

Just nu sitter jag och söker högskolor/universitet. Det ger mig nästan ångest faktiskt.. Studenten har alltid varit något som jag längtat efter och väntat på men nu när den snart är här så känns det nästan bara jobbigt. Skolan är trotts att den kan vara jobbig som fan och tråkig, en skön säkerhet som alltid har funnits där som snart inte gör det på samma sätt som innan. Visst ett universitet är ju också en skola men inte alls på samma sätt. Då är det verkligen helt upp till en själv att ta ansvar och fixa saker. Tänk om det inte går som man har tänkt sig eller om man inte har tänkt sig hur man vill ha det. Hjälp!

Dessutom finns det helt sjukt mycket utbildningar att välja på... Några jag har valt att söka är: Grafisk design och kommunikation på LiU, Turism på LiU, Historia och kulturanalys i Malmö, Kultur samhäll mediagestaltning på LiU och en i Göteborg som jag inte har hittat än!

Mamman min sa att panik är det sämsta så nu ska jag lugna ner mig och inte tänka för stort. Det löser sig och jag kommer att bli något bra!

/klara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0